Update je browser om deze website correct te bekijken.
Update mijn browser nuDe Covid-19 gezondheidscrisis was onverwacht en daarmee deden zich onvoorstelbare gedragingen voor. Wij hebben voor u enkele ongewone nuggets geselecteerd:
Maart 2020, het begin van de gezondheidscrisis, opsluitingen, reisbeperkingen en grenssluitingen. Luchtvaartmaatschappijen kwamen zonder klanten te zitten. En toch! We konden nog steeds vliegtuigen zien vliegen! Sommige Britse luchtvaartmaatschappijen vliegen met lege vliegtuigen zonder passagiers om hun landings- en opstijgrechten niet te verliezen. Zo kunnen ze hun slots behouden, die voor minstens 80% moeten worden gebruikt. Zo niet, dan worden ze herverdeeld onder andere maatschappijen die erom vragen.
Tijdens de crisis verscheen een nieuw concept: vluchten naar nergens. Toeristen die behoefte hadden aan reizen waren bereid een vliegticket te kopen alleen maar om een ritje in de lucht te maken. Dit concept werd geboren door Aziatische luchtvaartmaatschappijen die vluchten van een paar uur aanboden met hetzelfde landings- en opstijgpunt. Deze maatschappijen verkochten vluchtervaringen aan nostalgische toeristen.
Een aberratie op het gebied van ecologie die het nieuws haalde. De negatieve milieu-impact van deze vluchten is nog meer onterecht.
Moment van paniek tijdens de vlucht van United Airlines, die in maart 2020 een verbinding zou maken tussen Eagle County, Colorado, en Newark aan de oostkust van de Verenigde Staten. Paniek golfde op toen een van de passagiers begon te niezen. Sommige passagiers begonnen toen te protesteren en dwongen het vliegtuig met spoed te landen uit vrees dat de passagier Covid-19 bij zich had. Een ongeplande tussenlanding in Denver die na enkele tests verzekerde dat de passagier geen Covid had maar enkele allergieën.
In Zuid-Korea is het mogelijk om te winkelen in de lucht! De winkels hebben immers moeite gehad om hun voorraden uit te verkopen en zijn bereid om kortingen te geven. Daarom dringen de luchtvaartmaatschappijen in volle vlucht de internationale zones binnen en verkopen er belastingvrije producten. Het is dan een commerciële vlucht met hetzelfde opstijg- en landingspunt. Shopaholics zijn bereid te betalen voor hun vliegticket om te kunnen profiteren van sterk afgeprijsde producten. De duur van de vlucht is meestal 2 uur en u vertrekt met een volle koffer!